mandag 5. mars 2012

Mari- skåler har jeg mange av, nesten alle, men i grønn har jeg bare denne.
De søte, små grønne skålene er nye. De er fra Green Garden - Copenhagen.
Lilla tulipaner i forskjellige nyanser er fint til.

Den gull- brune veggen bak kan sees godt på dette bildet.
Den ble til slik ved en liten "ulykke" for noen år siden; En brun kontrastvegg skulle jeg ha, det var jo så populært... Jeg dro i gang og malte på nattestid.
Det ble et lite sjokk da jeg våknet morgenen etter da fargen overhodet ikke ble slik jeg hadde innbilt meg eller håpet på.
Hva skulle jeg gjøre???
Jeg hadde akkurat kjøpt en boks med gull- lasur som jeg hadde tenkt til å bruke til noe helt annet enn en vegg. Men jeg tenkte jeg kunne prøve på en liten del av veggen for å se hvordan det ble oppå den brune fargen. Male måtte jeg jo uansett. Det må sies at tapetet på veggen i utgangspunket var rosa, lodden tapet fra midten av 80- tallet som forrige eier hadde malt litt på. Det er dermed en del struktur på veggen, og jeg håpet at resultatet skulle bli bra med gull- lasur.
Lasuren ble penslet på 50x50 cm av gangen, så ventet jeg 10- 15 minutter og tørket lett av med en fille.
Det endelige resultatet ble MYE bedre enn jeg hadde drømt om!!!
På litt avstand ser det ut som om det er en slitt, brunmalt "betongvegg" med gullskjær. Så aldri så galt at det ikke er godt for noe!!!


1 kommentar:

  1. Ja, den veggen der er veldig fin, en litt ubestemmelig fargekombinasjon:) Nå kom jeg akkurat hjem fra den samme runden som vi gikk igår. Men bare med 1 unge i vogn, så det gikk litt raskere unna kan du si. Kom hjem med "egg" fra Gjennestad som barna skal få male på:)

    SvarSlett