fredag 2. mars 2012



Budal gyngestol

ENDELIG er den ferdig!
Min kjære har stått på og fikset en rimelig medtatt gyngestol.
En Budalstol er plugget og limt, men denne hadde forrige eier skrudd i noen store "Ronald- skruer" i armlenene. Den ene skruen hadde også knekt inne i setet. MIN handyman er flink; han har boret ut gamle skruer, plugget og limt slik at stolen er i "original" og perfekt stand igjen.
Buen i ryggen hadde begynt å sprike to steder, dette har han også fikset.



Slik ser stolen ut nå.
Enn så lenge mangler den et stort, langhåret skinn fra en villsau som vi håper å få tak i ved hytta på Grungedal/ Haukeli.


Fargen på stolen heter "Skyggeblå" fra Jotun.
Dette er en gråfarge med litt blått i som passet perfekt til klebersteinspeisen vår.

Et aldri så lite tips når en skal male om stoler som har mange spiler/ ornamenter, er å kjøpe malingen på sprayboks. Ca. en desiliter maling per boks. Til denne stolen brukte vi tre spraybokser med farge, og en til grunning. Det koster litt mer (ca.80-90,- per boks), men det veies opp i at det går raskere å bli ferdig med ett strøk som også tørker raskere. Og resultatet blir helt slett og fint.










6 kommentarer:

  1. wow så fin den ble!! Hva skulle vi gjort uten gutta våre? hehe God helg klem fra meg

    SvarSlett
  2. Åååå så fin :) Flink mann må jeg si!

    ha en flott solrik helg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, han er god på mange måter han! ;) God helg selv!

      Slett
  3. Wow,så fin den blei ☺
    Riktig fin lørdags kveld ☺
    -Beate-

    SvarSlett
  4. Gjenbruk er tingen....flott stol i lekker farge;o)
    Ha en fortsatt fin søndag.
    Maliva

    SvarSlett
  5. Kjempefin!! Finn kjøpt en lik stol i dag faktisk, malt i rosa og grå....Gleder meg til min bli ferdig, tror den blir hvit!
    Superfin farge du har:-)))
    Fin helg til deg!!
    Klem Siri

    SvarSlett