torsdag 15. desember 2011

Hvorfor ikke lage enn å kjøpe?








Det er mye fint i butikkene, men hvorfor ikke lage liknende selv? Mye morsommere, mye finere og mye billigere! Lyktene er laget av gamle, små syltetøyglass. En av dem testet jeg ut å tegne en stjerne med glitterlim. Men det ble med den ene. Noen har fått ståltråd og hampetau til oppheng, og andre har fått tykk gull- ståltråd. Fint med litt forskjellig.

Jeg har lenge sagt at jeg har ønsket et par bjerkestammer til å ha på utsiden til jul, men det har blitt med tanken helt til mannen min kom hjem fra jobb en dag med hele 6 stammer!!!
Så nå har også min søster fått glede i noen trær uten røtter og grener...
Trestubbene er fra vedhogsten tidligere i høst.
Nissen er fra båten hvor jeg jobber, og kjelken er en gammel, arvet en.

Da jeg er krank i ryggen, tok mannen min initiativ til å hjelpe meg å pynte på utsiden til jul.
Jeg forklarte, og han utførte.
Han var litt i farta den dagen, så han kom med et forslag å henge opp stjerna og stripse fast lysranke til den. Jeg må innrømme at jeg var litt skeptisk til å begynne med, men jeg er veldig fornøyd med resultatet!
Nå mangler det bare snø, så ser det enda finere og koseligere ut!!!


1 kommentar:

  1. Så fint det ble..og flinke mannen din da:)Ja, nå kom snøen også gitt, gjennstår å se om den legger seg og blir:)Ikke ordentlig jul uten, synes jeg. Klem og god bedring!

    SvarSlett