mandag 12. desember 2011

Endelig kom brudebildene fra fotografen!

Alle disse fantastisk flotte bildene ble tatt av en kjempeflink fotograf ved navn Tom Tveitan. Bor du i Vestfold og ønsker å forevige barn, bryllup osv. er han verdt å kontakte! Han har også en fotoblogg: tomtveitanfoto.blogspot.com

Denne søte, lille og gamle Fiat 500 Abart fra 1976, var vi så heldige å få låne av faren til min gode venninne og forlover Marianne.
Det morsomme er at hun selv kjørte hvit Fiat 500 Abart, men den nyeste modellen! Så jeg kom til vielsen i den nye, og dro fra vielsen i denne gamle.
Artig minne!







Dette bildet er et kunstverk!!!




Litt 50- talls...

På seilskuta. Må jo det når mannen har marine- uniform!

Ikke lett å være liten og være med mamma og pappa på "foto- shoot". Et artig øyeblikksbilde!

Jeg lagde selv brudebuketten.

Hvordan?

Se her:

En liten, såvidt fuktet oasiskule.
Svigerfar lagde flere små aluminiumsringer, og to av dem festet jeg rundt oasiskulen.
I krysset der ringene møttes festet jeg en fisketråd med påtrædde pærler, og denne perletråden festet jeg i et håndsmykke jeg lagde av tre aluminiumsringer.
Rosene ble kuttet til kort stilk og dyttet inn i oasiskulen. Flere roser fikk en hvit perlenål.

Tips:
Ikke bruk for store roser slik jeg gjorde. Det kan bli litt tungt.
Bruk roser som har sprunget godt ut.
Ett annet viktig tips er det å ta seg tid til å stifte og tape hver enkelt rose til en blomstertråd.Da slipper du risikoen for at rosene sklir ut.
Et par roser gjorde nemlig det for meg, og da måtte jeg dytte dem inn igjen og kulen holdt seg ikke helt rund hele kvelden.
Men alt i alt ble jeg veldig fornøyd med "ball- brudebuketten".
Jeg er jo ingen blomsterdekoratør... :)

4 kommentarer:

  1. Kjempe fine bilder! Ja det er virkelig verdt pengene og hyre en dyktig fotograf! Dere har all grunn til å være fornøyde:) Fortsatt fin adventsuke!! klem

    SvarSlett
  2. syke fine bilder gabi;) og du tuller,har du laget blomste buketten selv???what...??du er jo rååååå flink:=) og kreativ;)klems

    SvarSlett
  3. For et kunstverk og vakre bryllupsbilder. HERLIG!
    Vakker brudebukett har du også lagd;o)
    Førjulsklem fra Maliva

    SvarSlett
  4. Så morro! det e flere der ute som ikke får brukt den kreative siden sin fullt ut på jobb! Da e jo blogging og DIY perfekt for oss som klør i fingra! Så nydelig bukett og FOR noen fine brudebilder!! Ha ei riktig fin jul da! og nå skal æ ta en liten timeout å kikke på resten av bloggen din:)

    SvarSlett