lørdag 11. februar 2012


Biler!

Svigerfar kom med denne gamle garnkassa fra båten sin. Han mente jeg helt sikkert fikk bruk for den på ett eller annet vis. Og han tok ikke feil!


Jeg blandet meg frem til en lyseblå farge jeg syntes var pen og malte i vei.
Så malte jeg på skriften "biler" med såkalt "stempelskrift".
Å male på frihånd uten å måle opp kan straffe seg; skriften kom nemlig altfor langt til venstre.
Men knerten kan jo ikke lese, så da malte jeg på en liten bil.
Og da ble hele motivets plassering midt på som det egentlig skulle vært.
Jeg er i grunnen glad for at jeg bommet litt med skriftens plassering, for etter min mening gjorde det seg litt ekstra med den lille bilen.
Som dere så vidt kan se har jeg limt på filtknotter på undersiden slik at kassa ikke lager riper i gulvet.



Perfekt! Kassa får akkurat plass under skuvsenga!



Knerten syns det er veldig kjekt å kunne sitte oppi kassa også.
Den er hvertfall mer enn stor nok til alle bilene hans.
Enn så lenge...

Hilsen

Gabriella

3 kommentarer:

  1. Herlig da, nydelige Martinius! Gratulerer med morsdagen kjære venn:)

    SvarSlett
  2. Herlig ble den! Helt nydelig farge!!
    Nå skal jeg på "speiljakt" her nedover siden din! :)))

    Ha en fortsatt fin søndag! :0)

    Klem, Ann,
    Glassveranda.

    SvarSlett