søndag 8. januar 2012


NIB`s utfordring: ”Global chic”
 
Vi bor i et land der det er kaldt
Det er lite varmt, heller svalt
Da er det lov å drømme
Om det å kunne svømme
I krystallklart, asurblått vann
Du og din kjære mann




Mitt bad er inspirert av…
Middelhavet og andre varmere strøk.
Hver gang vi er ute og reiser, og dykker, tar jeg med en stein fra en strand. Gjennom årene har det blitt mange steiner, og jeg vet hvor hver enkelt stein kommer fra. Noen skjell og et par små, litt ødelagte konkylier har det også blitt. Alle disse "reiseminnene" er samlet i to firkantede vaser som har sin plass på badet.
Det går ikke en dag uten at jeg tenker på ett eller flere av disse stedene, men det er et spsielt sted som står mitt hjerte nær. (Les lenger ned på siden).







Noen småsteiner har også fått plass i te- lysestakene fra Menu (Gamle...).
Og "pelikanen" som svigerfar laget da han var ung og gikk på skolen (For leeenge siden...). Den fungerer som et smykkestativ i sølvfarget drakt. Den var en gang brun...



Båten fikk vi en gang til jul av Julie. Den passet så fint i vinduskarmen på badet sammen med seilbåten som jeg minnes ble kjøpt på Hemtex.


I boblebadet ligger jeg og ser på båtene, steinene, konkyliene og skjellene.
Det er da jeg drømmer slik som det lille verset på toppen...

Jeg drømmer om  Sardinia!




 Drømmende tanker fra

Gabriella


1 kommentar:

  1. Så fine bilder! Moro å ha noen "samle" minner:) Skal prøve meg på utfordringen idag jeg og. Fin fin dag til deg Gabriella

    SvarSlett