torsdag 27. desember 2012

Festbordet på julaften




 
Denne julaften fikk en del gamle ting sin renessanse. Kjekt med gjenbruk, og det er utrolig hva en samler på...  
Linduk, organza- løper med snøkrystaller, og hvite roser fra svigerfar.
 Lysfat med mose, glitrende anis stjerner og "snøkrystaller".
 Hvite stoffservietter med grankongle med litt sølvglitter, buksbom og hampehyssing.
Bogstad service i hvitt fra PP, glass av nyere og gamlere dato, og sølvbestikket Saga som dessverre ikke er i produksjon lenger.
 
Som liten fikk jeg ei t-skje i sølv av bestemor slik at jeg kunne spare på det mønsteret.
 I mange år var det ikke spesielt stas å gjøre akkurat det, men da jeg endelig fikk det for meg så ble det vanskelig å få tak i.
Nå, etter flere år med jakt på auksjoner, bruktbutikker og loppis har jeg hvertfall kniv, gaffel, spiseskje og t-skjeer til 12.
Anretnings bestikket mangler litt ennå.
Sølv er varig, og brukes det jevnlig er det lite eller ikke noe styr med å pusse det heller.
Det får sin runde i oppvaskmaskina og tørkes bare med en gang den er ferdig.
 
Nå er det 3. juledag og bordet er atter dekket ganske likt.
Det er klart for hummer!
 
Fortsatt riktig god romjul!!!
 
 

2 kommentarer:

  1. Så fint du har gjort det! Sølv er så lekkert! Har ingenting selv, men vurderer å finne meg et som jeg kan samle på/ ønske seg til bursdager og slikt:) Gleder meg til neste jul, da blir det julaften hos oss. Ha en fin helg søta- jeg går nå på med doble vakter.. Jajja det må jo bare gjøras:)

    SvarSlett
  2. SÅ vakre bilder. Som alltid deler du så mye fint! Er innom og takke for dette året. Og for å ønske deg et nydelig 2013. La oss håpe det blir et år fylt av mye glede. Mange klemmer fra meg

    SvarSlett