fredag 20. april 2012

Bryllupsgave- tips


Planleggingen av vår- eller sommerbryllup foregår nok på høygir
hos flere vordende ektepar, og hvem er ikke glad i litt vin?
Salget av rødvin, hvitvin og rosèvin på Vinmonopolet sier at det er flere og flere...
original
I den anledning kommer mitt bryllupgave- tips om vinglass fra østerriske Riedel -  The wine glas company.

Riedel har et stort utvalg, ja, en kan kalle det enormt, for et rødvinsglass er ikke bare et rødvinsglass.
Men hvem har plass til å ha 17- 24 forskjellige glass i skapene?
Riedel har utviklet et glass som passer til utvalgte druer av både rødvin og hvitvin.


originalRiedel Vinum
Chianti Classico

NR: 416/15
Anbefales til rød og hvit vin:
Chianti, Dolcetto, Montepulciano, Nebbiolo, Sangiovese, Bardolino, Zinfandel. Riesling, Riesling Grand Cru



Jeg må si at jeg er over middels interessert i vin, og en sommelier vil nok kanskje riste på hodet når jeg anbefaler dette glasset.
I mine øyne er dette et flott glass til folk flest.
Og det er helt sant at vinopplevelsen føles helt annerledes ved å drikke av et Riedel- glass laget til en spesifikk drue!

Vi var så heldige at vi til vårt bryllup fikk flere av ovennevnte glass, og i tillegg fikk vi et glass som er øl- vann- og mineralvannglass med stett.
Og champagneglass "Cuvee prestige".
Min mann ble direkte sur på meg da jeg hadde vært i byen og satt opp en gaveliste over disse glassene hos et glassmagasin.
Hadde vi ikke nok glass fra før av?
Men hvem er det som er flittigst bruker av ølglassene? Jo, nemlig han!
Det er det beste ølglasset han har drukket av, og vi er flittige brukere av vinglassene også.


Det er lett å gå vill i jungelen av disse glassene, så det er viktig å holde styr på nummeret på akkurat de glassene du har.
VINUM- serien er glass som kan vaskes i oppvaskmaskin!
Glassene selges to i en eske, men du får kjøpt enkeltvis også.
Det er jo glimrende hvis du vil kjøpe et cognacglass til mannen i farsdagspresang for eksempel.
Eller vertinnegave, venninnegave osv...

Du kan lese mer om østerriske Riedel - The wineglas company her
Og du kan lese et innleg fra Aperitif her

 
 
 

1 kommentar:

  1. Hei!
    Takk for kommentar hos meg! Enig med deg ang rottingmøbler... Upraktisk! Stolene fra ikea kan stables, så det var jo er et pluss :)

    SvarSlett